round minus
round plus

Szezont zártak és a jövőt építik

A Debrecen Speedway SE fölényes győzelmet aratott a szlovák Zsarnovica felett.


A salakmotoros idény véget ért, a jövő viszont elkezdődött Debrecenben szombaton. A szezonzáró Debrecen Speedway SE-Speed­way Club Zsarnovica nemzetközi csapatverseny előtt sajtótájékoztatót tartott a cívisvárosi egylet.

Vannak tervek

Az eseményen a (biztató) jövőt vázolták a résztvevők. Ifjabb Vári Attila, a Debrecen Speedway SE alelnöke sorolta azokat a fejlesztéseket, melyeket operatív igazgatóként irányít. Mint kiderült, egy hónap múlva indul az a munka, amely a bírói torony és a mellette lévő VIP-szektor megújulását hozza. A város által adott 5 millió forintból olyan épület kerül tető alá, ahol a szurkolók kulturált körülmények között használhatják a szociális helyiségeket, többek között a mozgáskorlátozott mosdót és a pelenkázót. Vári Attila hozzátette, ezt az épületet jövő május 1-jén, egy Európa-bajnoki viadalon szeretnék átadni. Ez lesz a fejlesztések első üteme, ami után a lelátók befedése a terv. A klubnál kidolgoztak egy stratégiát, amelyben fontos szerepet kap az utánpótlás-nevelés, beleértve a versenyző- és edzőképzést is, sőt Vári reményei szerint egy igazi gyakorlati műhely alakul majd ki a Gázvezeték utcai salakstadionban.

Barcsa Lajos, Debrecen alpolgármestere leszögezte, a városvezetés a sportág mellett áll, s minden segítséget megad ahhoz, hogy fellegvárhoz méltó körülmények legyenek a stadionban. A politikus kiemelte, reményei szerint nem a végóráit éli a salakmotorozás, hanem éppen most kezdődött el valami, ami által szép jövő elé nézhet a sportág szépszámú rajongótábora. Barcsa Lajos hozzátette, a stadion rekonstrukciójával a város saját tulajdonát építi, szépíti.

Idősebb Tabaka József, az egyesület elnöke a jövő évi versenyekkel kapcsolatban elárulta, jelenleg négy nagy nemzetközi viadal megszervezése a terv, s emellett több olyan megmérettetést is szeretnének lebonyolítani, ahol az utánpótlás kapna lehetőséget.

Papírforma

A szezonzáró nemzetközi csapatversenyt kellemes időben, mintegy ezer szurkoló előtt rendezték. A meccs favoritja egyértelműen a hazai alakulat volt, akik a salakon érvényesítették a papírformát, 60–31-re diadalmaskodtak a szlovák gárda ellen. A debrecenieknél a legkiegyensúlyozottabb, legjobb teljesítményt Kovács Roland nyújtotta, aki egyetlen futamában sem talált legyőzőre. Tabaka József az első starthoz állásánál motorhiba miatt nem jutott ponthoz, ám ezt követően egyetlen zsarnovicai sem ért előtte célba. Tihanyi Sándor is hozta a kötelezőt, az 53 esztendős örökifjút a vendégektől egyedül az ukrán légiós, Kobrin utasította maga mögé. A Vida-testvérek sem mentek haza futamgyőzelem nélkül, végül Szabolcs 6, Péter 3 pontot szerzett.

A versenyt követően nyílt nap kezdődött, aminek a csúcspontja az volt, amikor a versenyzők megmotoroztatták a vállalkozó kedvű érdeklődőket. (Boros Norbert)